Barion Pixel
Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében.

Fatüzelés vs Midea Mission II - Teszt, tapasztalatok saját kézből

Férjemmel a nyár végén költöztünk egy távfűtéses panellakásból a városnak egy kiesőbb részére, hegyoldalba. A kétszintes, kb. 70 m2-es házban már ki volt alakítva a központi fűtéses rendszer, de a kazán hiányzott, így szóba jött, hogy legyen a kazán helyett inkább egy vízteres kandallókályha.

Aztán egy fűtésszerelő segítségével megállapítottuk, hogy a rendszer még nem volt "letesztelve", használt radiátorok voltak felszerelve, melynek nagy része lyukas volt. Kiszámoltuk a rövid és hosszútávú költségeket, így a központi fűtés használatát el is vetettük.

A biztonság kedvéért vettünk 2 m3 fát, amit behordtunk fedett helyre. Ekkor már javában ősz volt, így kellett valamilyen megoldás. Barátainktól kaptunk egy jó állapotú, használaton kívüli cserépkályhát, amit nagy nehezen és nagy segítséggel ide szállítottunk, és az alsó szinten üzemeltünk be (a felső szintet egyenlőre még nem lakjuk). Elő a behordott fa, és kezdődött a darabolás. Eleinte kézi fűrésszel, minden nap az aznapra valót. Pár nap után rájöttünk, hogy nem ez lesz a járható út. Így segítséget kértünk, és láncfűrésszel lett összevágva a fa egy része.

Még itt sem állt meg a fa darabolása, ezután következett a mindennapi hasogatás, majd az összerendezés, behordás. (Az ezzel járó koszról és takarításról ne is beszéljünk...) Indulhat a begyújtás. Vajon hányadszorra fog begyulladni? Lesz bent füst? Mikor fogjuk érezni a meleget? Sokadszorra. Igen, lesz füst, ezért szellőztetni kell. A meleget így leghamarabb 1-2 óra múlva érezni.

És aztán kezdődik elölről. Leég a fa, újból kell tenni rá, újból füst, újból szellőztetés, újból várni kell a melegre. Nem tagadom, hogy van egy nagyon különleges hangulata a fatüzelésnek (és plusz pont, hogy a papír hulladékot pillanatok alatt meg lehet semmisíteni :) ), de emellett rengeteg a velejáró, és mire odaérne az ember, hogy csak élvezze a meleget, őszintén, sajnos nem tudja élvezni. És akkor még szót sem ejtettünk arról, hogy a hálószobában és a fürdőszobában persze nyoma sincs a melegnek.

Na de! A tegnapi nap folyamán megtörtént két db Midea Mission ll fűtésre optimalizált klímának a beszerelése. Egy az alsó szintre (kb. a kályha fölé), és egy a felső szintre. A beüzemelés utáni pár órában csak élveztük a meleget a klíma közelében, kitapasztaltuk, hogy mit hogyan tudunk beállítani/szabályozni a távirányító segítségével.

Aztán kicsit később beállítottuk a wifis, okostelefonról való vezérlést is. A wifi modult a beszerelést végző szakember már elhelyezte a beltéri egységben, így erre nem volt gondunk. A hozzá kapott QR kódot beolvastam a telefonommal, letöltöttem az applikációt, követtem az útmutatásokat (minimális angol tudás előny), és már meg is jelent a beltéri egységen a kis világító wifi ikon. Mindez kb. két percen belül.

Az alkalmazáson belül a távirányítón is beállítható/szabályozható funkciókon kívül extrákat véltünk felfedezni. Ilyen például a "Bill Control", ahol be lehet állítani, hogy egy napon, vagy X órán belül, maximum mennyit (kW/h) fogyasszon a készülék. Egy másik funkció az "Energy Monitor". Ezt használva nyomon követhetjük, hogy a klíma mennyit fogyaszt a valós időben, egy napon, vagy az adott hónapban összesen. A "Schedule"-t használva pedig beidőzíthetjük a klímánkat, hogy hány órakor hány fokon legyen, mikor kapcsoljon automatikusan be vagy ki. Röviden ennyit a funkciókról, így az első nap után, a teljesség igénye nélkül.

Nagyban hozzájárul komfort érzetünkhöz, hogy nem kell különösebb erőfeszítést tenni annak érdekében, hogy meleg legyen. Nem mellesleg a frissen mosott ruhák sokkalta gyorsabban száradnak, mint a kályha mellett, és ez nálam mindenképp plusz pont! Bár a háló- és fürdőszobában egyenlőre így sincs ugyanolyan meleg, mint abban a helyiségben ahol a fűtőberendezés van, de azt a javaslatot kaptuk, hogy folyamatosan működtessük a klímát, akár alacsonyabb hőfokon is (17-18 C°), hogy folytonos legyen a légáramlás. Ezt megfogadtuk, és így megoldódott ez a "probléma" is.

Nagy megelégedéssel használjuk ezt a két klímát, és örülünk neki, hogy kényelmes megoldást találtunk a téli fűtésünkre!

Ha bármilyen kérdésed felmerül, amiben tudunk segíteni, nyugodtan hívhatsz minket az alábbi számok valamelyikén:

Majoros Euniké (Eni) - +36 / 30 831-1729
Majoros Dániel (Dani) - +36 / 30 956-8299

 

 

Kérjen tőlünk ingyenes megoldási javaslatot még ma,
szívesen segítünk!